STICHTING ROMARIO ONDERSTEUNT PROJECTEN IN SURINAME VOOR MINDER BEDEELDE MENSEN.

Anja en Jenneke:

Met Mirjam zijn we gaan kennismaken bij mensen waarvoor we iets konden doen. Indrukwekkend om te zien hoeveel Mirjam voor deze mensen betekent. Maar ook hoe ze bezig is met netwerken en dan vooral de contacten met hulpverleningsinstanties. Altijd weer op zoek hoe ze mensen in hun kracht kan zetten en welke ondersteuning daarbij geboden kan worden. Steeds weer neemt Mirjam de tijd om een luisterend oor te bieden en mee te denken. We hebben door het vrijwilligerswerk nog meer gezien welke voordelen het Nederlandse zorgstelsel biedt. Daarnaast zijn we getroffen door de hartelijkheid en de gastvrijheid in de Surinaamse gezinnen. Een enorme verrijking om op deze manier een kijkje te nemen in een andere cultuur!’

Jenneke: ‘In de zomer van 2019 heb ik voor de 2e keer vrijwilligerswerk mogen doen. Wat genieten! In de drie weken dat ik er was heb ik naailes mogen geven aan een mevrouw. Al was het met beperkte middelen en ruimte, ze leerde snel. Na de 3 weken was ze zelfs in staat om zelfstandig schorten en rugzakjes te maken. De bedoeling is dat ze hiermee gaat zorgen voor een eigen inkomen. Wat mooi om te zien hoe Mirjam mensen zelf laat nadenken, zelf de regie gaat houden in hun leven. Ze helpt, zonder over te nemen, ze geeft advies zonder te bepalen. Leerzaam om ons Nederlandse denken los te laten en te kijken naar de vele mogelijkheden met minder.

Heeft een vraag of wilt u graag meer informatie over Stichting Romario? Vult u het onderstaand formulier in en wij nemen zsm contact met u op!

Je gegevens

Vertel ons hoe we contact met je kunnen opnemen.

Hoe kunnen we helpen?

Stel gerust een vraag of laat eenvoudigweg een reactie achter.

Contactgegevens Nederland:

Stichting Romario