Bibliotheek

Stichting Romario heeft financieel bijgedragen aan het opzetten van een bibliotheek op het terrein van Lob Makandra. In het najaar van 2013 zijn we in Suriname geweest en hebben we een start gemaakt met het opknappen van de bibliotheek. De muren, waar traliehekken in zaten, moesten wind- en waterdicht worden gemaakt. En er moesten boekenkasten gemaakt worden.

De bibliotheek

In april 2013 is de bibliotheek geopend en wordt er wekelijks gebruik van door bewoners in de achterstandswijken van Paramaribo. Boeken die ingezameld zijn in Nederland staan op de boekenplanken.

Druk bezig met het toevoegen van de boeken.

Boeken registreren in de bibliotheek.

Dit jaar is er een hoofd voor de bibliotheek aangesteld. Dit is iemand die woont bij ‘Stichting in de Ruimte’ (opvang voor mensen met een beperking, op het terrein van Lob Makandra). Zij krijgt een vergoeding van SRD 100 (ongeveer 25 euro) per maand voor de inzet.

Stichting Romario wil graag de activiteiten van de bibliotheek blijven ondersteunen en stimuleren. Dit jaar willen we dit doen door bij te dragen aan een vergoeding voor het hoofd van de bibliotheek.