favicon

De verschillende elementen die met elkaar in verband komen of overlappen, vormen samen de ‘R’ in het logo. De ‘R’ van (Stichting) Romario. Mario, zoals we hem ook wel noemen, was degene waar alles mee begonnen is. Een verwijzing naar hem maar ook gelijk een verwijzing naar onze werkwijze: soms lijkt het een druppel op de gloeiende plaat maar elke druppel heeft zijn waarde.  Het visualiseert het stimuleren van samenwerking tussen  particulieren en organisaties: samen brengen zij groei tot stand. Deze ‘groei’ wordt verbeeld in de ronde vorm die groter wordt.

De pijlen wijzen op ontwikkeling en verbetering van leefomstandigheden. Samen ondersteunen de elementen de vorm van het logo, de ondersteuning die de Stichting wil geven aan minder bedeelden.

De pijl naar boven symboliseert de christelijke visie van de Stichting, een verwijzing naar boven, naar onze Vader in de Hemel. Alleen met Zijn zegen kunnen we dit werk doen.